dnes je 5.5.2024

Praktické informácie - Vestník verejného obstarávania
október 2021
PoUtStŠtPiSoNe
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
<september  november>
HLAVIČKA FORMULÁRA
Evidenčné číslo (značka) oznámenia
1-1
ODDIEL I: VEREJNÝ OBSTARÁVATEĽ
NÁZOV A ADRESY
Ústredie práce, sociálnych vecí a rodiny
Vnútroštátne identifikačné číslo: 30794536
Špitálska 8, 81267 Bratislava - mestská časť Staré Mesto

Slovensko
Kontaktná osoba: Ústredie práce, sociálnych vecí a rodiny
Telefón: +421 220441707
Email: michal.trnavsky@upsvr.gov.sk
Webové sídlo (internetová adresa)
Hlavná adresa(URL): http://www.upsvar.sk
ODDIEL II: PREDMET
ROZSAH OBSTARÁVANIA
Názov
Referenčné číslo: 1
Druh zákazky
Stručný opis
Predmetom zákazky je kompletná dodávka elektrickej energie pre Ústredie práce a Úrady práce sociálnych vecí a rodiny, na 132 odberných miest
Celková hodnota obstarávania (bez DPH)
Hodnota (Uveďte celkovú hodnotu obstarávania. Informácie o jednotlivých zákazkách uveďte v oddiele V): 416 075,00
bez DPH
ODDIEL IV: POSTUP
OPIS
Druh postupu
Priame rokovacie konanie
Podmienka použitia priameho rokovacieho konania: zákazka na dodanie tovaru, na uskutočnenie stavebných prác alebo na poskytnutie služby sa zadáva z dôvodu mimoriadnej udalosti nespôsobenej verejným obstarávateľom, ktorú nemohol predvídať, a vzhľadom na vzniknutú časovú tieseň nemožno uskutočniť verejnú súťaž, užšiu súťaž ani rokovacie konanie so zverejnením
Odôvodnenie: Na základe nedostatku miesta na uvedenie odôvodnenia je odôvodnenie uvedené v oddiely VI.3 Doplňujúce informácie
ODDIEL V: ZADANIE ZÁKAZKY
ZADANIE ZÁKAZKY
Predpokladaný dátum uzatvorenia zmluvy
2021-10-12T00:00:00
Názov a adresa hospodárskeho subjektu
Zadajte, koľkokrát sa použije časť V.2.3: 1
Stredoslovenská energetika, a. s.
Vnútroštátne identifikačné číslo: 51865467
Pri Rajčianke 8591/4B , 01047 Žilina

Slovensko
Kontaktná osoba: Array

Informácie o hodnote zákazky/časti (bez DPH)
Chcete uviesť pôvodnú predpokladanú celkovú hodnotu zákazky/časti: Nie
Hodnota (ktorá sa brala do úvahy): 416 075,00
bez DPH
ODDIEL VI: DOPLNKOVÉ INFORMÁCIE
DOPLŇUJÚCE INFORMÁCIE
Ministerstvo práce sociálnych vecí a rodiny zabezpečuje centrálny nákup strategických komodít a teda aj elektrickej energie pre celý rezort MPSVR SR, do ktorého patrí aj Ústredie práce sociálnych vecí a rodiny. MPSVR SR pripravovalo zákazku na dodávku elektrickej energie pre rezort MPSVR SR, v zmysle Smernice č. 31/2016 o zadávaní zákaziek v rezorte Ministerstva práce sociálnych vecí a rodiny, ktorá ustanovuje, že všetky zákazky s predpokladanou hodnotou zákazky 20 000 ? bez DPH a vyššou, realizuje pre svoje podriadené organizáciu MPSVR SR a teda aj zákazku na dodávku elektrickej energie. Za účelom realizácie centrálneho verejného obstarávania Ústredie PSVR poskytlo MPSVR SR špecifikáciu predmetu zákazky dňa 15.06.2021 za účelom prípravy celorezortnej zákazky. Dňa 30.09.2021 bola z MPSVR SR zaslaná informácia na organizácie rezortu, že predmetná zákazka je len v príprave a v nadväznosti na končiacu sa účinnosť rámcovej dohody na dodávku elektrickej energie (14.10.2021) si majú organizácie rezortu zabezpečiť dodávku elektrickej energie vo vlastnej réžií na prechodné obdobie. Ústredie PSVR bezodkladne vyhlásilo zákazku podľa § 117 ZVO na dodávku elektrickej energie na prechodné obdobie. Ako podklad pre výpočet PHZ bolo použité predchádzajúce plnenie + 20% pre prípadné navýšenie cien. Zákazka však bola neúspešná na základe bezprecedentného nárastu cien danej komodity na trhu o viac ako 300 %. Pri predpokladanom odbere cca 1700 MWh (od 15.10.2021 31.01.2022) Ústredie PSVR sa dostáva do limitu nadlimitnej zákazky. Za tak krátky čas do 14.10.2021 nie je v možnostiach Ústredia PSVR zabezpečiť dodávku elektrickej energie nadlimitným postupom a ani kombináciou nižšieho a vyššieho postupu, nakoľko sa Ústredie PSVR dostalo do časovej tiesne, ktorá nebola zapríčinená jeho konaním a ktorú nemohol predvídať. V prípade, že Ústredie PSVR nezabezpečí dodávku elektrickej energie od 15.10.2021 pre Ústredie PSVR a Úrady PSVR, dôjde bez dodávateľa k čiernemu odberu elektrickej energie a následnému odstaveniu dodávky elektrickej energie zo strany distribúcie pre všetkých 132 odberných miest v rámci celej Slovenskej republiky. Odstavenie elektrickej energie by malo za následok ochromenie fungovania všetkých Úradov PSVR, na základe čoho by bolo ohrozené vyplácanie všetkých príspevkov ako sú: hmotná núdza, príspevky na bývanie, aktivačné, ochranné, osobitné príspevky, všetky štátne sociálne dávky (prídavok, príspevok pri narodení dieťaťa, rodičovský príspevok, pohrebné, príspevky na náhradnú starostlivosť, všetky koordinované dávky...) príspevky pre občanov s ťažkým zdravotným postihnutím (na dietné stravovanie, na prevádzku motorového vozidla, na zvýšené výdavky súvisiace s hygienou alebo opotrebovaním šatstva, opatrovateľský príspevok, príspevok na kúpu pomôcok, kúpu auta, úpravu domu, bytu a garáže, osobnú asistenciu) a taktiež aj príspevkov v rámci projektu PRVÁ POMOC, čo by malo fatálne následky na občanov Slovenskej republiky. Na základe daných skutočností Ústredie PSVR pristúpi k priamemu rokovaciemu konaniu v zmysle § 81 ods. c), s doterajším dodávateľom elektrickej energie, nakoľko vzniknutá situácia nebola spôsobená verejným obstarávateľom a vzhľadom na vzniknutú časovú tieseň nemožno použiť iný druh zadania zákazky. Vyššie uvedené je podporené aj faktom, že prepis odberného miesta pri zmene dodávateľa trvá 21 dní, čo je dlhšia lehota ako čas, kedy sa verejný obstarávateľ dozvedel o vzniknutej situácií (30.09.2021) do konca účinnosti terajšej rámcovej dohody (14.10.2021), to znamená, že by v tomto prípade neexistovala hospodárska súťaž, nakoľko technicky nie je možné v tak krátkom čase zabezpečiť zmenu dodávateľa. Priamym rokovacím konaní bude uzatvorená zmluva o dodávke elektrickej energie len na prechodné obdobie, pokiaľ MPSVR SR neukončí zákazku na dodávku elektrickej energie pre celý rezort MPSVR SR v ktorej realizácií pokračuje. Predpoklad ukončenia centrálneho verejného obstarávania je do 31.01.2022.
DÁTUM ODOSLANIA TOHTO OZNÁMENIA
2021-10-11T00:00:00


Podcasty pre zákazníkov tohto portálu

Plán obnovy očami Lívie Vašákovej

Plán obnovy je v ostatnom období jednou z veľmi diskutovaných tém. Ako ho možno podnikateľmi reálne využívať? Čo znamená pre orgány verejnej...

Verejné obstarávanie v roku 2024

Oblasť verejného obstarávania si vyžaduje osobitnú pozornosť. Od 31.3.2024 nastávajú ďalšie zmeny v problematike verejného obstarávania. Aké...

Webináre formou otázok a odpovedí pre zákazníkov tohto portálu

Zmeny v zákone o verejnom obstarávaní

Lektor: JUDr. Marek Šmid, LLB.

Dátum: 14.6.2024

Čas konania: 11:00 - 12:00

Na tento webinár sa môžete zaregistrovať tu

Prihláste sa v prípade, že ste predplatiteľ portálu formou vyplnenia registračného formuláru.

Registrácia je záväzná!

Zoznam webinárov otázok a odpovedí a registračný formulár nájdete TU.

PRAKTICKÉ INFORMÁCIE
Najbližšia daňová povinnosť
15.5.2024 - Daň z príjmu právnickej osoby

Ďalšie povinnosti pre tento deň...
Kurzy mien 3.5.2024
1 EUR1,07 USD (+0,01)
1 EUR0,86 GBP (+0,01)
1 EUR4,33 PLN (+0,01)
1 EUR25,03 CZK (-0,06)
Ďalšie meny
Sadzby NBS
Platné od 20.9.2023
Jednodňové refinančné operácie 4,75 %
Hlavné refinančné operácie 4,50 %
Jednodňové sterilizačné operácie 4,00 %
viac
Cestovné náhrady

Stravné v SR od 1.10.2023

Opatrenie č. 368/2023 Z. z. o sumách stravného

5 - 12 hodín

7,80 €

12 - 18 hodín

11,60 €

nad 18 hodín

17,40 €

Stravné v SR od 1.6.2023

Opatrenie č. 171/2023 Z. z. o sumách stravného

5 - 12 hodín 7,30 €
12 - 18 hodín 10,90 €
nad 18 hodín 16,40 €

 

ostatné
EDITOVATEĽNÉ TLAČIVÁ
VESTNÍKY MINISTERSTIEV
PREDPOVEĎ POČASIA