dnes je 5.5.2024

Praktické informácie - Vestník verejného obstarávania
október 2021
PoUtStŠtPiSoNe
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
<september  november>
HLAVIČKA FORMULÁRA
Evidenčné číslo (značka) oznámenia: Ra/1/21
Výber typu výzvy
Výzva na predkladanie ponúk pre podlimitné zákazky bez eTrhoviska
ODDIEL I: VEREJNÝ OBSTARÁVATEĽ
NÁZOV A ADRESY
Obec Rabča
Vnútroštátne identifikačné číslo: 00314838
Hlavná 426, 02944 Rabča

Slovensko
Kontaktná osoba: Obec Rabča
Telefón: +421 435594219 Fax: +421 435594219
Email: podatelna@rabca.sk
KOMUNIKÁCIA
Súťažné dokumenty sú dostupné priamo a úplne bez obmedzení či poplatkov
Zadajte adresu (URL): http://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zakaziek/detail/dokumenty/434527
Ďalšie informácie možno získať na adrese
iné (vyplňte prílohu A.I)
ODDIEL II: PREDMET ZÁKAZKY
ROZSAH OBSTARÁVANIA
Názov
Referenčné číslo: Ra/1/21
Hlavný kód CPV
45000000-7
Druh zákazky
Stručný opis
Predmetom zákazky sú stavebné práce na znížení energetickej náročnosti objektu Obecného úradu a kultúrneho domu v Rabči. Podrobne v súťažných podkladoch a položkovite vo výkaze výmer.
Celková predpokladaná hodnota
Hodnota bez DPH: 521 629,31
bez DPH
OPIS
ODDIEL III: OSOBNÉ POSTAVENIE, EKONOMICKÉ, FINANČNÉ A TECHNICKÉ INFORMÁCIE
PODMIENKY ÚČASTI
Osobné postavenie vrátane požiadaviek týkajúcich sa zápisu do živnostenských alebo obchodných registrov
Zoznam a krátky opis podmienok: Verejného obstarávania sa môže zúčastniť len ten, kto spĺňa tieto podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia podľa § 32 ods. 1 ZVO. Hospodársky subjekt preukazuje splnenie podmienok účasti osobného postavenia podľa § 32 ods. 1 písm. a) až f) a ods. 2, 4 a 5 ZVO: - zápisom do zoznamu hospodárskych subjektov podľa § 152 ods. 1 ZVO, ktorý vedie Úrad pre verejné obstarávanie, alebo - predložením dokladov podľa § 32 ods. 2, 4 a 5 ZVO, vyžaduje sa predloženie originálov alebo úradne osvedčených kópií dokladov preukazujúcich splnenie podmienok účasti týkajúcich sa osobného postavenia. Hospodársky subjekt môže predbežne nahradiť doklady na preukázanie splnenia podmienok účasti určené verejným obstarávateľom predložením čestného vyhlásenia alebo dokumentu Jednotný európsky dokument (ďalej len JED). Úrad pre verejné obstarávanie zverejnil manuál s vysvetlením k vypĺňaniu JEDu: https://www.uvo.gov.sk/legislativametodika-dohlad/jednotny-europsky-dokument-pre-verejne-obstaravanie-553.html Nevyžaduje sa, aby hospodársky subjekt vo verejnom obstarávaní preukazoval splnenie podmienok účasti osobného postavenia podľa § 32 ods. 1 písm. g) a h) ZVO, dôkazné bremeno dôkazu, že hospodársky subjekt nespĺňa tieto podmienky účasti, je na verejnom obstarávateľovi. Podľa § 32 ods. 7 ZVO je podmienka účasti týkajúca sa osobného postavenia podľa ods. 1 písm. b) a c) splnená, ak uchádzač zaplatil nedoplatky alebo mu bolo povolené nedoplatky platiť v splátkach. Verejný obstarávateľ je bez ohľadu na § 152 ods. 4 oprávnený od uchádzača dodatočne vyžiadať doklad podľa § 32 ods. 2 písm. b) a c) ZVO. Verejný obstarávateľ podľa § 152 ods. 3 ZVO uzná rovnocenný zápis alebo potvrdenie o zápise vydané príslušným orgánom iného členského štátu, ktorým uchádzač preukazuje splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní. Verejný obstarávateľ musí prijať aj iný rovnocenný doklad predložený uchádzačom. Skupina dodávateľov preukazuje splnenie podmienok účasti vo verejnom obstarávaní týkajúcich sa osobného postavenia za každého člena skupiny osobitne. Oprávnenie dodávať tovar, uskutočňovať stavebné práce alebo poskytovať službu preukazuje člen skupiny len vo vzťahu k tej časti predmetu zákazky, ktorú má zabezpečiť. Odôvodnenie primeranosti určenej podmienky účasti: Podmienky účasti týkajúce sa osobného postavenia určil verejný obstarávateľ v súlade s ustanovením § 38 ods. 1 písm. a) ZVO.
Ekonomické a finančné postavenie
Zoznam a krátky opis podmienok: Uchádzač preukáže splnenie podmienky účasti podľa § 33 ods. 1 písm. d) zákona o VO predložením prehľadu o celkovom obrate za posledné tri hospodárske roky, za ktoré sú dostupné v závislosti od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti. Uchádzač môže na preukázanie finančného a ekonomického postavenia využiť finančné zdroje inej osoby a postupuje podľa § 33 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní. Skupina dodávateľov preukazuje splnenie podmienok účasti týkajúcich sa finančného a ekonomického postavenia spoločne. Hospodársky subjekt môže predbežne nahradiť doklady na preukázanie splnenia podmienok účasti určené verejným obstarávateľom predložením dokumentu Jednotný európsky dokument (ďalej len JED). V zmysle § 114 ods. 1 ZVO môže hospodársky subjekt predbežne nahradiť doklady určené verejným obstarávateľom na preukázanie splnenia podmienok účasti aj čestným vyhlásením.Bližšie viď časť III.1.1) tohto oznámenia. Iné meny ako EUR sa prepočítajú na EUR podľa kurzu NBS (prípadne kurzu ECB Európskej centrálnej banky) aktuálneho v deň zverejnenia výzvy na predkladanie ponúk. Uchádzač je zároveň povinný v ponuke podrobne zdokumentovať prepočítavací postup pri každom doklade, v ktorom sa prepočet meny vykonal. Podmienka účasti je primeraná povahe a charakteru zákazky a jej potreba vyplynula z dôvodu eliminovania možných negatívnych dopadov negatívnej ekonomickej a finančnej situácie zmluvného partnera pri realizácii diela.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov: Minimálna požadovaná výška obratuza posledné tri uzatvorené hospodárske roky alebo za roky dostupné od vzniku alebo začatia prevádzkovania činnosti ucházdača je 1,5 mil. EUR bez DPH.
Technická a odborná spôsobilosť
Zoznam a krátky opis podmienok: A) Podľa § 34 ods. 1 písm. b) - zoznamom stavebných prác uskutočnených za predchádzajúcich päť rokov od vyhlásenia verejného obstarávania s uvedením cien, miest a lehôt uskutočnenia prác: zoznam musí byť doplnený potvrdením o uspokojivom vykonaní stavebných prác a zhodnotení uskutočnených stavebných prác podľa obchodných podmienok, ak odberateľom 1. bol verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa tohto zákona, dokladom je referencia, 2. bola iná osoba ako verejný obstarávateľ alebo obstarávateľ podľa tohto zákona, dôkaz o plnení potvrdí odberateľ; ak také potvrdenie uchádzač alebo záujemca nemá k dispozícii, vyhlásením uchádzača alebo záujemcu o ich uskutočnení, doplneným dokladom, preukazujúcim ich uskutočnenie alebo zmluvný vzťah, na základe ktorého boli uskutočnené. B) Podľa § 34 ods. 1 písm. d) opisom technického vybavenia, študijných a výskumných zariadení a opatrení použitých uchádzačom alebo záujemcom na zabezpečenie kvality. C) Podľa § 34 ods. 1 písm. g) údajmi o vzdelaní a odbornej praxi alebo o odbornej kvalifikácii osôb určených na plnenie zmluvy alebo koncesnej zmluvy alebo riadiacich zamestnancov, ak nie sú kritériom na vyhodnotenie ponúk. Odôvodnenie primeranosti a potreby vyššie uvedených podmienok účasti: Požiadavky sú primerané a ich potreby vyplynuli z dôvodu overenia skúseností uchádzačov pre realizáciu stavebných prác rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky, poskytuje verejnému obstarávateľovi informáciu o primeranej záruke, že uchádzač bude schopný plniť predmet VO, čo do rozsahu a kvality. Predmet zákazky bude v prípade schválenia žiadosti o NFP financovaný z prostriedkov EÚ a verejných zdrojov, pričom je kladený dôraz na efektivitu a hospodárnosť vynakladaných finančných prostriedkov. Prítomnosť odborne spôsobilých osôb, ktoré budú k dispozícii uchádzačovi počas trvania zmluvy je predpokladom, aby zákazka bola poskytnutá v zmysle opisu predmetu zákazky, v požadovanej kvalite a bolo zabezpečené dosiahnutie ukazovateľov projektu a energetickej hospodárnosti budovy. Cenu resp. ponuku v inej mene ako je EUR je potrebné prepočítať priemerným ročným kurzom stanoveným Európskou centrálnou bankou na daný rok, ku ktorému sa plnenie viaže a uviesť ako bola vypočítaná. Ak sa plnenie tovaru viaže k roku, pre ktorý ešte nie je stanovený priemerný ročný kurz podľa predchádzajúcej vety, cenu v inej mene ako je EUR je potrebné prepočítať kurzom stanoveným Európskou centrálnou bankou pre rozhodný dátum plnenia. Splnenie podmienok časti možno predbežne nahradiť v zmysle § 39 zákona o VO: JED-om, ktorým uchádzač môže predbežne nahradiť doklady na preukázanie splnenia podmienok účasti určené verejným obstrávateľom. V zmysle § 114 ods. 1 ZVO môže hospodársky subjekt predbežne nahradiť doklady určené verejným obstarávateľom na preukázanie splnenia podmienok účasti aj čestným vyhlásením. Uchádzač alebo záujemca môže na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti využiť kapacity inej osoby, bez ohľadu na ich právny vzťah v zmysle § 34 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní. Verejný obstarávateľ v súlade s § 34 ods. 3 zákona o VO požaduje, aby uchádzač alebo záujemca a iná osoba, ktorej kapacity majú byť použité na preukázanie technickej alebo odbornej spôsobilosti, zodpovedali za plnenie zmluvy spoločne.
Minimálna požadovaná úroveň štandardov: K bodu A) Uchádzač predloží zoznam stavebných prác rovnakého alebo podobného charakteru ako je predmet zákazky uskutočnených za predchádzajúcich päť rokov od vyhlásenia verejného obstarávania doplnený referenciami, min. objem: 500 tis. EUR bez DPH. K bodu B) Uchádzač musí preukázať opatrenia použité na zabezpečenie kvality zatepľovacieho systému a tiež vonkajším otvorovým konštrukciám - uchádzač predloží platnú licenciu na kontaktný zatepľovací systém alebo certifikát o odbornej spôsobilosti aplikovať kontaktný zatepľovací systém používaný pri zatepľovaní obvodových plášťov budov a tiež na vonkajšie otvorové konštrukcie. K bodu C) Uchádzač predloží: - oprávnenie na výkon bezpečnostného technika s príslušným oprávnením v zmysle platných právnych predpisov, najmä podľa nariadenia vlády SR č. 396/2006 Z.z. o minimálnych bezpečnostných a zdravotných požiadavkách na stavenisku resp. iné ekvivalentné osvedčenie platné v EÚ na činnosť koordinátora bezpečnosti stavby; - osvedčenie o odbornej spôsobilosti na výkon činnosti stavbyvedúceho so zameraním na pozemné stavby, t.z. Osvedčenie SKSI o vykonaní odbornej skúšky podľa zákona č. 138/1992 Zb. o autorizovaných architektoch a autorizovaných stavebných inžinieroch v znení neskorších predpisov resp. obdobného osvedčenia vydaného v krajine EU; - profesijné životopisy bezpečnostného technika a stavbyvedúceho s uvedením stavieb, na ktorých sa podieľali.
Informácie o vyhradených zákazkách
PODMIENKY TÝKAJÚCE SA ZÁKAZKY
Podmienky vykonania zákazky
Informácie o pracovníkoch zodpovedných za vykonanie zákazky
ODDIEL IV: POSTUP
Informácie o elektronickej aukcii
ADMINISTRATÍVNE INFORMÁCIE
Lehota na predkladanie ponúk
Dátum a čas: 2021-10-22T09:00:00
Minimálna lehota, počas ktorej sú ponuky uchádzačov viazané
Trvanie ponuky v mesiacoch (od uplynutia lehoty na predkladanie ponúk)
Trvanie v mesiacoch: 12
Podmienky na otváranie ponúk
Dátum a čas: 2021-10-22T13:00:00
Miesto: Obecný úrad Rabča, Hlavná 426, Rabča
Informácie o oprávnených osobách a otváraní ponúk: Otváranie ponúk je verejné, za účasti oprávnených osôb - bližšie v súťažných podkladoch.
ODDIEL VI: DOPLNKOVÉ INFORMÁCIE
INFORMÁCIE O ELEKTRONICKOM RIADENÍ PRÁCE
DOPLŇUJÚCE INFORMÁCIE
V súlade s § 38 ZVO ods. 1 písm. d) sa stanovuje uchádzačom podmienka podľa § 40 ods. 6 písm. g): Verejný obstarávateľ vylúči uchádzača z verejného obstarávania, ak na základe dôveryhodných informácií nadobudne dôvodné podozrenie, že uchádzač uzavrel v tomto verejnom obstarávaní s iným hospodárskym subjektom dohodu narúšajúcu hospodársku súťaž. V súlade s § 112 ods. 6 sa splnenie podmienok účasti a vyhodnotenie ponúk z hľadiska splnenia požiadaviek na predmet zákazky uskutoční po vyhodnotení ponúk na základe kriétria na vyhodnotenie ponúk. Na skupinu dodávateľov sa uplatňujú pravidlá podľa § 37 zákona o VO. Pri využií tsubdodávateľov sa postupuje podľa § 41 zákona o VO. Zmluva, ktorá bude výsledkom verejného obstarávania, musí byť uzavretá v slade s § 11 zákona o VO v znení účinnom od 01.02.2017. Vzhľadom na podmienky časti, technické špecifikcie, kritériá na vyhodnotenie ponúk alebo podmienky plnenia zmluvy vykazuje VO znaky zeleného verejného obstarávania, nejedná sa o obstarávanie inovácií ani VO zameraného na sociálne aspekty. V súlade s § 56 ods. 15 ZVO si verejný obstarávateľ vyhradzuje právo podľa svojho uváženia predĺžiť lehotu na poskytnutie súčinnosti zo strany uchádzačov stanovenú v § 56 ods. 8, 10 až 14 na viac ako 10 pracovných dní. Uchádzač je povinný uviesť osobu resp. osoby, ktoré ponuku vypracovali, ak ju nevypracoval sám. Verejný obstarávateľ si vyhradzuje právo zákazku nerealizovať v prípade neschválenia podanej žiadosti o NFP na predmet zákazky alebo neuzatvorenia zmluvy o NFP.
DÁTUM ODOSLANIA TOHTO OZNÁMENIA
2021-10-01T00:00:00


Podcasty pre zákazníkov tohto portálu

Plán obnovy očami Lívie Vašákovej

Plán obnovy je v ostatnom období jednou z veľmi diskutovaných tém. Ako ho možno podnikateľmi reálne využívať? Čo znamená pre orgány verejnej...

Verejné obstarávanie v roku 2024

Oblasť verejného obstarávania si vyžaduje osobitnú pozornosť. Od 31.3.2024 nastávajú ďalšie zmeny v problematike verejného obstarávania. Aké...

Webináre formou otázok a odpovedí pre zákazníkov tohto portálu

Zmeny v zákone o verejnom obstarávaní

Lektor: JUDr. Marek Šmid, LLB.

Dátum: 14.6.2024

Čas konania: 11:00 - 12:00

Na tento webinár sa môžete zaregistrovať tu

Prihláste sa v prípade, že ste predplatiteľ portálu formou vyplnenia registračného formuláru.

Registrácia je záväzná!

Zoznam webinárov otázok a odpovedí a registračný formulár nájdete TU.

PRAKTICKÉ INFORMÁCIE
Najbližšia daňová povinnosť
15.5.2024 - Daň z príjmu právnickej osoby

Ďalšie povinnosti pre tento deň...
Kurzy mien 3.5.2024
1 EUR1,07 USD (+0,01)
1 EUR0,86 GBP (+0,01)
1 EUR4,33 PLN (+0,01)
1 EUR25,03 CZK (-0,06)
Ďalšie meny
Sadzby NBS
Platné od 20.9.2023
Jednodňové refinančné operácie 4,75 %
Hlavné refinančné operácie 4,50 %
Jednodňové sterilizačné operácie 4,00 %
viac
Cestovné náhrady

Stravné v SR od 1.10.2023

Opatrenie č. 368/2023 Z. z. o sumách stravného

5 - 12 hodín

7,80 €

12 - 18 hodín

11,60 €

nad 18 hodín

17,40 €

Stravné v SR od 1.6.2023

Opatrenie č. 171/2023 Z. z. o sumách stravného

5 - 12 hodín 7,30 €
12 - 18 hodín 10,90 €
nad 18 hodín 16,40 €

 

ostatné
EDITOVATEĽNÉ TLAČIVÁ
VESTNÍKY MINISTERSTIEV
PREDPOVEĎ POČASIA